Blogia
Juanjo

Fi del Nivell 1

Hola a tots

Divendres passat vaig acabar el curset de Vilafranca, era el segon grup, ja que degut al gran nombre d´apuntats, era massa complicat fer-lo amb només 10 ordinadors.

Al final, de les 33 persones apuntades, només 25 van acudir a les clases, i d´aquest 25, tres o cuatre només van venir a dos clases degut a la forta "epidemia" de grip que s´ha viscut aquests dies.

El cas es que he quedat molt satisfet,no només de la feina feta a Vilafranca, satisfet de com han anat les coses dins d´aquesta fase del projecte Connectem.

No soc jo qui te que valorar els resultats finals, però si que puc valorar quines han estat les meves impressions i puc dir com hem sento després d´haver fet 5 cursets i donat clase a la vora de 80 persones.

Tot i les grans dificutats tècniques provocades per les dificients linees de connexió a Internet, he pogut fer la feina com ha monitor sense massa complicacions, la gent ha entés que no era problema meu que els ordinadors no anessin...

D´altra banda una de les coses que més m´ha sorprés ha estat la boníssima acollida de la gent a tots els pobles.
La gent de la meva zona, vol fer cursets, vol estar informada del que passa, vol que el formen, i vol que aquesta formació sigui de qualitat.
Demanen més hores, més material, més apunts, pregunten per les coses que han sentit dir i demanen detalls de les que ja coneixen.

En la majoria de pobles m´han preguntat ¿quan en faras un altre?
La resposta evidentment no esta a les meves mans.

Sembla mentida, però allò tant complicat i llunyà que es veia a la primera reunió d´Ares, ja s´ha acabat, he acabat el nivell 1 i apenes m´he adonat, dels 2 cursos incials he passat a 5 (PER CERT ON ES DEMANA L´AUMENT DE SOU.....), d´acabar al mes de Novembre de 2004 he passat a acabar a finals de Gener del 2005....

Tot i ser un "contratemps" tenir una feina a torns i fer les clases, no se m´ha fet tant pessat com em pensava. Gairebé puc dir que trobaré a faltar aquestes dues hores de les tardes, jajajaja.

Un altre aspecte molt possitiu ha estat el coneixer gent, 80 alumnes, i amés tota la gent relacionada amb el projecte que en sou molts. Tots bona gent os ho asseguro.

¿Anecdotes?.... hi han hagut moltes.

*Dels 80 alumnes només 1 ha fet el curs sense pagar (obviarem el nom, perque la finalitat del projecte no era recaudatoria).

*La persona mes major que ha fet el curs tenia 74 anys i el primer e-mail que va escriure(despres del obligat al profe) el va enviar a una casa de cosmetics.

*Han assistit als cursos 2 alcaldes, els dos més o menys van surtir igual que van entrar, fet que demostra que la política i el coneixement estan renyits.

Pero el fet més "anecdotic", l´he viscut a Vilafranca.

L´ultim dia del curset del primer grup, es va presentar a l´aula, l´AEDL i un reporter de la TV Local, em van demanar si podien gravar la clase i els vaig dir que si, sense pensar qué podia venir després.
Qué va venir?... os ho podeu imaginar, van montar la camera davant la porta i tant si vols com si no vols, vaig haver de contestar a les preguntes i vaig haver d´explicar que era el projecte Connectem i quina era la meva tasca.

A MI NO M´AGRADA SORTIR A LA TELEEE. Des d´aqui aviso que penso adjuntar factura ala responsables del projecte pels drets d´imatges, jajajaja.

El problema més gros es que ja han passat tres cops el reportatge per la Tele Local i ara vaig per la feina i tothom em diu, " ahir et vaig veure a la tele "... grrrrrrrr.

Només demano que no es torne a repetiiiiiiiiirrrrrrrr.

Be, crec que ja m´he enllorat massa.

Ara a esperar que dona de si el Nivell 2 que en el meu cas ja tinc un poc en marxa.

SALUT I XARXA

4 comentarios

Anna Amela -

Hola Juanjo!!! M'ha agradat molt la reflexió que has fet. Jo també he viscut una experiència molt positiva amb la realització d'aquests cursets i he tingut l'oportunitat de conèixer a gent molt oberta i simpàtica. A mi encara em queda fer el curset a Portell i Cinctorres, aquest cap de setmana he fet el segon curset a Olocau del Rei.
Ahh!! segur que has eixit molt bé a la tele!! je,je!!
Adeeuu...

Vicent Querol -

Pel que conec del curs impartit per Juanjo l'alumnat està molt content. El pròxim salt del connectem seran els mitjans de comunicació via televisiva, com que Juanjo ja té experiència no hi haurà problema. Bromes a banda: felicitats!! Açò només és la primera pedra, esperem poder afegir moltes més.

Albert López -

Celebrem sincerament aquesta visió tant positiva sobre aquesta primera fase, i ens complau que en general tots i totes compartiu aquesta visió. Evidentment ha estat un repte per a tots i especialment per a vosaltres, que sense massa o gens d’experiència, ho estat experimentant amb els pobres alumnes i ho aconseguit transmetre els vostres coneixements, casi res!!!! I nos ens consta cap suïcidi entre l’alumnat...

Després d’aquestes pràctiques, ja us podeu considerar monitors d’iniciació a Internet... el món es vostre...endavant.

Enhorabona.

Emilio -

Bueno parece que hay mucha vida alrededor de lo que estais haciendo y eso es lógico pues la tarea que estais desarrollando tiene un componente tan apasionante como es la comunicación y el acceso al conocimiento. Creo que tus comentarios en todo casos son muy alentadores para todos y son de agredecer.

Un abrazo.

Emilio